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2015. 3. 10. 15:01 - 퍼니라이프

비시즈(Besiege) V0.05버전 업데이트 내역 및 향후 V0.1에 포함될 내용










V0.05 

몇가지 새로운 블럭을 추가했을 뿐만아니라 버그도 고쳤습니다.


이번이 다음 대규모 패치전의 마지막 소규모 패치가 될겁니다.

0.05 에서 바뀐점

추가 요소

큰 바퀴 추가
Ball Joint 블럭 추가
작은 화염 횃불블럭 추가

개선점

Wheels can be set to automatic mode 

바퀴가 자동 모드로 설치 될 수 있습니다
Cogs can be set to automatic mode 

톱니가 자동 모드로 설치 될 수 있습니다
Flying Spiral can be set to automatic mode 

비행 동력이 자동 모드로 설치 될 수 있습니다
Optimised wooden block mesh

나무 블록 메쉬가 최적화되었습니다.(설계상 용이 해질듯)

Balloons pop less easily 

풍선이 터지기 힘들어집니다.
Wheel menu icon improved 

바퀴 메뉴 아이콘이 개선되었습니다.
.bsg description lines now explain all variables. (you will have to load and re-save old machines to update the .bsg) 

세이브 파일 내용같은데 자세한 부분은 모르겠습니다. 다만 구 버전 세이브 파일에 적용하려면 로드 한다음에 다시 저장해야 합니다.
Can now type numbers in Key Mapper/Parameter Tuner

키맵퍼나 파라미터 튜너(단축키 설정)에 숫자를 넣을 수 있습니다.

Blocks highlight properly when using Key Mapper/Parameter Tuner

키 맵퍼나 파라미터 튜너를 사용할떄 블럭이 더 잘 강조됩니다(?)

Swivel Joint has been remade to be smaller and have better visuals 

Swivel Joint가 더 작고 나은 모습으로 재구성 되었습니다.

버그 픽스

Fixed bug where you could erase a block whilst pressing a UI element on the top bar.
Fixed balloon rope being blurred by Depth of Field
Brace + Spring centre of mass should now be accurate
Fixed Metal Spike Ball not showing up in saved thumbnail
Fixed Half Pipe being named incorrectly in parameter tuner
Fixed Unpowered Cog being named incorrectly in parameter tuner
Fixed bug where pressing ‘Space’ while in the Save/Load would start the simulation in the background.
Fixed Cottages + Windmill in Sandbox not having burnt texture if burned down
Fixed bug where wood block that auto scales to half size gets a double joint Fixed

CHANGES

Increased Brace break strength 

Brace 더 단단해 집니다.
Increased Grabber break strength 

Grabber가 더 단단해 집니다.
Cannon Now shoots when heated 

대포를 쏘면 뜨거워 집니다. 대포가 뜨거워 졌을때 발사됩니다.
Added ‘Shoots when heated’ warning to Cannon description

대포 설명에 "쏘면 뜨거워짐"이 추가되었습니다.


V0.1 (몇 주 안에 업데이트 예정)

V0.1 will introduce a new island to Besiege with new scenery, structures and inhabited by new enemies. The new island will start out with 5 levels, more will be added as time goes on, and offer new challenges to the player.
We expect that it will be ready in 4-6 weeks time.


V0.1에 새 섬 지역이 추가되어, 새로운 구조물과 적이 등장합니다. 처음엔 5지역이 있고 패치와 함꼐 점차 추가됩니다.

4~6주 안에 패치가 될 것으로 예상합니다.


Unity 5 & Steam Integration 

유니티 5 와 스팀 통합 관련(이부분은 V0.1에 들어가는건 아닙니다)


As I’m sure most of you are aware, Besiege was created on the Unity engine. Probably less of you aware that there is a newer version of this engine called Unity 5. Unity 5 offers a number of improvements over 4, the one we’re most interested in is performance. Moving Besiege over to Unity 5 could offer us a significant performance increase.
This would allow people to build much larger machines and potentially allow us to create levels with more assets.
Unfortunately there is an issue that is preventing us from moving to the new engine, Unity is aware of this issue and hopefully its something they can fix in the near future.


비시즈는 유니티 엔진으로 제작되었습니다. 이미 아시겠지만 이번에 유니티5가 새로 나왔는데 유니티5는 4보다 더 많은 개선사항이 있고 이 중엔 우리가 신경쓰고 있는 부분인 퍼포먼스적인 부분도 포함되어 있습니다. 비시즈를 유니티 5버전으로 으로 업그레이드 하면 성능상 개선이 이루어질겁니다. 그러면 사람들은 더 큰 기계를 제작 할 수 있을 것입니다.

하지만 안타깝게도 유니티5 엔진으로 바꾸는건 문제가 있습니다. 유니티사는 이 사실을 알고 있고 바라건데 근시일내에 고치길 희망합니다.


We’re also looking at Steam integration, there are a number of Steam features that we feel will compliment Besiege.
The sharing of machines between players has become almost as much a part of Besiege as building something yourself, we want to find ways to better support this, naturally Steam Workshop will be considered for a later update.


스팀에는 비시즈를 완벽하게 만들수 있는 다양한 기능들이 있어 스팀과의 통합을 신경쓰고 있습니다.

플레이어들이 서로 기계를 공유 하는것은 직접 만드는것만큼 중요한 부분이며 우리는 이부분을 지원하는 다양한 방법을 찾고 있습니다.

자연스럽게 스팀 워크샵은 추후 업데이트에 고려될것입니다.


We’ve also had a lot of requests for greater challenges in the game. Everyone’s skill level is different so we don’t want to make the game too difficult for our more casual players, but we need to provide tougher goals for those that want them. This is why we’ll be looking at Steam Achievements later on in development, they would give players who crave a challenge a much harder goal to strive for and of course give them bragging rights to their Steam friends.
We will be looking at Steam Trading Cards much closer to release, we want to make sure theres a lot more game content before we look at things like this.

또한 우리는 더 어려운 맵들을 만들어 달라는 요청을 많이 받고 있습니다. 모든 사람들의 실력은 다양하나 우리는 많은 캐쥬얼 플레이어들을 생각 하기에, 게임이 어려워 지는것을 원하지는 않습니다. 하지만 우리는 어려운 맵을 원하는 플레이어들도 고려하고 있습니다. 앞서 얘기한 내용들이 우리는 스팀 도전과제를 후에라도 개발하려고 하는 이유이고 이 도전과제들은 더 어려운 난이도를 원하는 플레이어들이 친구들에게 자랑 할 수 있을 것입니다

우리는 근시일내에 스팀트레이딩 카드를 출시할 것이나 이러한 것에 신경쓰기 전에 게임 컨텐츠 쪽을 더 확실히 할 것입니다.